Lucrările pe cei 15 kilometri din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, între nodurile Dumbrava și Margina sunt finalizate, însă din motive birocratice se pare că ei nu pot fi deschiși circulației în acest an, așa cum fusese anunțat inițial de către reprezentanții CNAIR.
Informația apare pe pagina de socializare a Asociației Pro Infrastructura, cea care arată că din pricina unui viciu legislativ, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) nu a găsit încă o soluție în scopul efectuării unei recepții parțiale pe acest segment deosebit de important de autostradă, având în vedere că restul de 13km din totalul de 28km existenți în acest contract sunt încă în diferite stadii de implementare.
Birocrația ar putea astfel să ducă România în situația penibilă de a termina anul 2016 fără ca măcar un singur kilometru de autostradă din cei aflați în construcție să fie deschis circulației, fiind astfel cel mai slab rezultat în materie de kilometri noi de autostradă din 2008 și până în prezent.
Autostrada Lugoj-Deva are o lungime de 99,5 kilometri. Lucrările la realizarea lotului 2 au început în ianuarie 2014. Constructori sunt firmele JV Salini SPA şi Secol SPA, iar costul se ridică la 128 milioane euro. Lotul 2, între Coşeviţa şi Ilia, are 21,2 km (constructori sunt Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, şi costă132 milioane euro), iar lotul 4, între Ilia şi Şomuş, 22,1 km (de lucrare se ocupă Tehnostrade, Spedition UMB, şi costă peste 500 milioane de lei).
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura