Lotul 3 autostrăzii Orăștie – Sibiu, singurul care mai trebuie dat în folosință între cele două localități, va fi gata pe 15 noiembrie, conform angajamentului luat de constructorul italian, a declarat joi, la Simeria, ministrul Transporturilor, Dan Șova.

 

Ministrul Transporturilor a inspectat joi stadiul lucrărilor pe tronsoanele de autostradă Lugoj-Deva, Arad-Nădlac și Orăștie-Sibiu și a participat, împreună cu ministrul Sănătății, Nicolae Bănicioiu, la recepția lucrărilor de reabilitare a spitalului CF din Simeria. Lucrările incluse în Lotul 3 din autostrada Orăștie-Sibiu vor continua cu italienii de la Impregilo, fără costuri suplimentare.

“Au primit o extensie de timp până în noiembrie 2014. Vreau să ne înțelegem bine: data de 15 noiembrie 2014 nu este o dată stabilită nici de mine, nici de CNADNR, ci este stabilită de Completul de Arbitraj. (…) Angajamentul lor scris este că până în iulie termină cei 16 kilometri care sunt neafectați de alunecări (de teren, n.r.), iar cei 6,7 kilometri afectați de alunecările de teren, până în noiembrie”, a afirmat, într-o conferință de presă, ministrul Șova.

La sfârșitul lunii martie ministrul Transporturilor declara, la postul public de televiziune, că înțelegerea contractuală cu italienii de la Impregilo pentru Lotul 3 din autostrada Orăștie-Sibiu va fi reziliată.

Autostrada Orăștie-Sibiu a fost deschisă circulației în data de 20 decembrie 2013, pe distanța dintre Orăștie, județul Hunedoara și Cunța, județul Alba, respectiv aproximativ 44 de kilometri, după ce anterior, în cursul aceleași zile, a fost inaugurat și lotul 4 al acesteia, între Săliște și Sibiu, în lungime de 16 kilometri. Din cauza complexității și lungimii proiectului, pentru execuția lucrărilor de pe autostrada Orăștie-Sibiu a fost realizată o împărțire în 4 loturi. Valoarea totală de construcție a tronsonului Sibiu — Orăștie este de 716 milioane de euro.

Deschiderea lucrărilor la loturile 1 și 2 de pe autostrada Orăștie — Sibiu, parte a Coridorului IV Pan-european, a avut loc în 15 noiembrie 2011, ambele având ca termen inițial de finalizare aprilie 2013. Proiectarea și execuția lotului 1, în lungime de peste 24 de kilometri, de la Orăștie la Vințu de Jos, a fost realizată de SC Strabag SRL, valoarea investiției depășind 166 milioane de euro.

Lotul 2 cuprinde 19,7 kilometri, de la kilometrul 24,1 la kilometrul 43,8, și se întinde de la Vințu de Jos la Miercurea Sibiului, cuprinzând și centura Sebeșului, în lungime de opt kilometri.

Investiția se ridică la peste 114 milioane de euro, lucrările fiind executate de Asocierea Straco Grup SRL—Studio Corona SRL Civil Engineering.

Din valoarea eligibilă a fiecărui contract de proiectare și execuție, 85% sunt rambursați de Comisia Europeană, constituind finanțare acordată prin Fondul de Coeziune, diferența până la valoarea totală fiind asigurată de la bugetul de stat.

Proiectul a urmărit construcția unui nou sector rutier la standard de autostradă, cu câte două benzi pe sens, pe traseul Orăștie — Sibiu, în lungime de 82,07 kilometri.

Sursa: Agerpres

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.