Economia de piață, dar mai ales modul mai mult sau mai puțin corect în care au fost manageriate, au adus două dintre aeroporturile din vestul țării pe trasee complet diferite. În timp ce Aeroportul Arad pare a-și trăi ultimele lui clipe, Aeroportul din Oradea renaște și se dezvoltă.

Statisticile recente ale Asociaţiei Aeroporturilor din România confirmă fără dubiu că Aeroportul Arad este la coada clasamentului într-un top național. Fiind tranzitat de numai 8.187 pasageri, aeroportul este clasat ultimul și în ceea ce privește transportul de mărfuri. În primele şase luni ale acestui an nici măcar o tonă de marfă nu a plecat şi nici nu a sosit pe Aeroportul Arad, fiind tot mai cert că și ultimele companii de transport marfă care mai operau la Arad se vor reorienta în perioada care vine spre alte aeroporturi din zonă.

Una dintre marile probleme de la Arad este tocmai apropierea foarte mare de Timișoara cu al său Aeroport Traian Vuia. Diferența dinamicii economice între cele două orașe a fost și cea care a înclinat balanța transportului aerian către aeroportul din capitala Banatului, dincolo de modul mai mult sau mai puțin eficient de management ale cele două aeroporturi sau implicarea mai activă a administrației locale din cele două orașe.

La polul opus, un alt aeroport renaște. La Oradea sunt în plină desfășurare ample lucrări de modernizare și lungire a pistei de rulare, aeroportul urmând a fi redeschis pentru zboruri la început de septembrie. Noua pistă va avea 2100 de metri și va permite aterizarea unor aeronave de mari dimensiuni. În același timp, s-au realizat și alte operațiuni, precum cele de refacere a întregului sistem de canalizare pluvială şi de drenaj pe sub pistă, a fost instalată tubulatura sistemului de balizaj și s-a început betonarea vechii platforme de îmbarcare-debarcare şi a căii de rulare ce o leagă de pistă, ceea ce va permite ca pe Aeroportul din Oradea să staţioneze simultan şase aparate de zbor, din care două grele, de tip Boeing şi Airbus.

Puse față în față, cele două aeroporturi par a avea cu certitudine trasee diferite, însă pentru Arad va fi o mare problemă dacă, la un moment dat, nu va mai avea un aeroport funcțional.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.