Recenta licitație anunțată de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara pentru serviciile de ordine şi curăţenie pe Autostrada A1 Arad – Timişoara a fost anulată pentru nereguli. Prin respectivul contract se dorea atribuirea unor lucrări de igienizare, precum şi remedierea vandalizărilor, deşi, conform Poliţiei Autostrăzilor, pe acest segment nu au fost constatate niciodată vandalizări.

Pe lângă pază pentru tronsoanele de autostradă din vestul ţării, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a scos recent la licitaţie şi servicii de ordine şi curăţenie pentru spaţiile de servicii ale Autostrăzii A1 Arad – Timişoara.

Firma care urma să-şi adjudece contractul trebuia să se ocupe, printre altele, de spălarea ferestrelor şi uşilor în cele cinci spaţii se servicii, de curăţarea, dezinfectarea şi igienizarea grupurilor sanitare, înlocuind obiectele distruse în eventualele cazuri de vandalizare, să pună hârtie igienică şi odorizante în toalete, să evacueze gunoiul din aceste spaţii, să vidanjeze fosele septice, să repornească pompele de apă după o pană de curent, să comunice cu administraţia autostrăzii şi să.. .alunge câinii şi pisicile din spaţiile de servicii ale parcărilor.

Cel puţin pentru partea legată de înlocuirea obiectelor distruse de vandalizări, firma care urma să-şi adjudece contractul nu se angrena în cheltuieli prea mari, pentru că până acum nu au fost semnalate cazuri de distrugere intenţionată în spaţiile de servicii din parcări. „Până acum nu am am avut cazuri de vandalizări pe tronsonul Arad – Timişoara. Au mai fost semnalate doar furturi ale unor porţiuni de gard”, a declarat şeful Poliţiei Autostrăzi Vest, comisarul Teodor Tudur, citat de presa locală.

Pentru toate aceste prestaţii, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara pusese la bătaie suma de 865.506 de lei. Procedura a fost însă anulată înainte de a începe, motivul fiind precizat chiar de către reprezentanţii DRDP Timişoara: „abateri grave de la prevederile legislative care afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”.

Mai precis, reprezentanţii DRDP Timişoara au menţionat, după atribuirea contractului, că în caietul de sarcini au fost trecute eronat cantităţile de materiale şi servicii care urmau a fi acoperite. Ca atare, întreaga procedură de atribuire s-a anulat, urmând să fie reluată. Probabil că dacă reprezentanţii DRDP Timişoara nu ar fi oprit procedura, ea ar fi fost contestată cu succes la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

Comentarii

comentarii

0 comments