După ce săptămâna trecută a efectuat o vizită în teren, pe tronsonul de autostradă Săliște-Cunța, ministrul Transporturilor, Iulian Matache a solicitat o întâlnire de urgență cu reprezentanții CNADNR și cu cei ai companiei Salini Impregilo din Italia.

DSC_1478Iulian Matache, ministrul Transporturilor, a solicitat reprezentanților CNADNR, precum și conducerii companiei italiene Salini Impregilo urgentarea şi definitivarea aspectelor tehnice pentru remedierea deficienţelor şi pentru finalizarea lucrărilor la lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, în cadrul căruia o porţiune de 200 metri trebuie demolată şi refăcută. Ministrul a cerut părților implicate creionarea unui calendar clar cu termene precise pentru remedierea problemelor de pe acest tronson de autostradă și redarea acestuia circulației în cel mai scurt timp. De asemenea, s-a reafirmat poziția inițială a ministerului, de a nu plăti pentru remedierea problemelor de pe autostradă, costul lucrărilor urmând a fi suportat exclusiv de către compania italiană.

“În funcţie de soluţia finală agreată, MT a solicitat stabilirea unui calendar cu termene precise, care să conducă la îndeplinirea întregului obiectiv al contractului de lucrări. S-a reafirmat, totodată, poziţia părţii române, aceea de a nu plăti în plus faţă de prevederile contractuale”, se arată într-un comunicat al ministerului.

O porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, a fost închisă începând din 7 septembrie a.c. și apoi demolată pentru a se reface întreaga structură a acesteia. La momentul închiderii, reprezentanții CNADNR spunea că în maximum o lună sau o lună și jumătate tronsonul va fi redeschis. Ulterior, reprezentanții companiei de drumuri au susținut că lucrările trebuie finalizate până cel târziu în luna decembrie, acesta fiind și termenul final convenit cu finanțatorii europeni pentru darea în folosință a întregii porțiuni de autostradă Orăștie -Sibiu.DSC_1465

În cazul în care tronsonul de autostradă Orăștie-Sibiu nu este funcțional în întregime la finalul anului, România riscă să fie penalizată de către Uniunea Europeană și să fie obligată la restituirea întregii sume primite pentru construcția acestuia.

Specialiştii Direcţiei Calitate din cadrul CNADNR au arătat într-un raport dat publicității că fundaţia autostrăzii nu a fost executată corect şi cu materialele prevăzute în proiect, iar în zona kilometrului 60+600 metri există infiltraţii de apă la o adâncime de 8-10 metri.

“Ca urmare (a problemelor constatate, n.r.) solicităm extinderea investigaţiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare în stânga şi în dreapta zonei de la kilometrul 60+600 metri până la eliminarea din fundaţie a argilei contractile şi realizarea corpului autostrăzii pe o fundaţie sănătoasă”, concluzionează specialiştii companiei de drumuri.

Comentarii

comentarii

0 comments