Lucrări neconforme cu proiectul și de o calitate mediocră! Asta este ceea ce susțin experții firmei angajate de către CNADNR să verifice calitatea lucrărilor efectuate la lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Compania în culpă: Salini Impregilo SPA, aceeași cu cea care a realizat și tronsonul al treilea al autostrăzii Sibiu-Orăștie, autostradă închisă la nici un an de la inaugurare după ce au apărut fisuri în asfalt şi care a fost şi demolată parţial între timp.

Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva nu sunt conforme cu proiectul, materialul folosit la terasamente având o calitate “mediocră”, a spus pentru economica.net Adrian Diaconu, directorul Geotesting CI SRL, firma contractată de CNADNR pentru a realiza expertiza tehnică a execuţiei şi a calităţii acestui lot. Diaconu spune că, în aceste condiții, singura recomandare pentru compania care a efectuat lucrările respective este să refacă ceea ce este deja executat, prin injecţie sau consolidare, pe porţiunea unde a fost turnat asfalt şi să utilizeze materiale conform cu proiectul pe porţiunea unde nu au avansat încă lucrările.

Expertul a menţionat totuși că nu este necesară demolarea autostrăzii – așa cum se specula cu luni bune în urmă –  lucrurile putand fi remediate în acest stadiu.

“Constructorul putea executa astfel de lucrări şi în perioada de garanţie, dar ar fi ca si cum statul ar cumpăra un produs pe care ar trebui să îl repare ulterior în garanţie. Nu poţi recepţiona marfă stricată”, a mai spus Diaconu.

Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 28,6 km şi construcţia sa a fost câştigată la licitaţie de către asocierea Salini (Impregilo) – Secol SpA cu o ofertă de 562 de milioane de lei.

Sursa video:Forum.peundemerg.ro

 

Comentarii

comentarii

0 comments