MAHLE Componente de Motor, filiala locală a producătorului german de componente auto MAHLE, a început lucrările de extindere pentru un nou modul de producție la Timișoara, ca urmare a creșterii comenzilor venite de la clienții tradiționali.

MAHLE avea până de curând reprezentare în județul Timiș pentru ambele divizii pe care operează, respectiv cea de componente auto și cea de filtre industriale. La începutul acestei săptămânii, reprezentanții MAHLE au făcut public faptul că divizia producătoare de filtre industriale, inclusiv fabrica dedicată din Timișoara, a fost vândută către grupul american Filtration Group. Cu cea de-a doua divizie însă, cea de componente auto, nemții au decis să se extindă. Noua investiție în extinderea fabricii de componente auto de la Timișoara va aduce o creștere a numărului de angajați de la 700 câți sunt în prezent, la 1100, dar și la o dublare a cifrei de afaceri în următorii 5 ani. Lucrările de extindere se vor finaliza abia în anul 2017.

“Proiectele anunțate în premieră anul trecut la festivitatea de celebrarea a 10 ani de MAHLE în România, prind contur acum. Este o dovadă a încrederii pe care compania MAHLE Group o are în piața din România și o măsură a calității constante pe care, în fabrica din Timișoara reușim să o asigurăm pe liniile de producție. Misiunea noastră este și va fi întotdeauna aceea de a oferi în industria auto soluții inovative de mobilitate pentru aer curat, eficiența combustibilului și plăcerea de a conduce”, a declarat presei Cristian Leahu, directorul general al MAHLE Componente de Motor Timișoara.

Grupul a intrat pe piața din România în anul 2005, când a construit, pe platforma industrială Calea Aradului din Timișoara, o fabrică de filtre industriale, cu o suprafață inițială de 6.000 mp și o fabrică de componente auto, în urma unei investiții totale de 5 milioane de euro. Compania a investit anul trecut peste 8 milioane de euro într-o nouă hală de producție și în noi utilaje, valoarea totală a investițiilor din România ajungând la 47,4 milioane de euro.

“Proiectele noi, se leagă de procese noi de producție și clienți, cei mai mari producători de automobile din Europa”, a mai declarat Cristian Leahu.

Printre clienții MAHLE România se numără Daimler, Volkswagen, Fiat, Mercedes, Renault-Dacia, BMW, dar și Rolls-Royce. Compania a investit anul trecut peste 8 milioane de euro într-o nouă hală de producție și în noi utilaje, valoarea totală a investițiilor din România ajungând la 47,4 milioane de euro.

MAHLE România a raportat afaceri de circa 303,3 milioane de lei (68 milioane euro) în 2015, în urcare de la 272,8 milioane de lei în anul anterior, însă profitul companiei a scăzut la doar 409.000 lei, de la peste 9,9 milioane de lei în 2014.

Grupul german MAHLE este un jucător major pe piața mondială a componentelor auto, cu vânzări anuale de circa 11,5 miliarde de euro și circa 76.000 de angajați în 34 de țări.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.