Agenția de turism Mareea din Deva, una dintre cele mai mari din țară, a anunțat astăzi că intră în insolvență și nu mai poate onora vacanțele turiștilor care le-au plătit deja.

Activă de mai bine de 18 ani în piață, agenția de turism Mareea Comtur din Deva și-a anunțat astăzi clienții că nu mai poate onora nici una dintre obligațiile asumate și că intră în insolvență. Turoperatorul a înființat o celulă de criză pentru a răspunde turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in din 3 septembrie şi 4 septembrie.

”Începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către Mareea, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X ) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor”, se arată într-un comunicat al companiei.

Conducerea Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT) a fost anunţată de reprezentanţii Mareea Comtur că agenţia de turism se retrage din ANAT începând cu data de 2 septembrie.

Mareea Contur este deținută de către fostul vicepreședinte al ANAT, Marius Usturoiu, fiind în prezent una dintre cele mai mari agenții de turism din România. Problemele financiare ale companiei nu sunt însă unele apărute peste noapte. Datoriile Mareea numai către structurile de primire turiști de pe litoralul românesc depășeau în plin sezon turistic 1,5 milioane de euro.

Turoperatorul Mareea a fost acuzat în ultimii de ani că vindea locuri de cazare în diferite hoteluri, încasa banii de la turiști, dar nu plătea mai departe respectivelor hoteluri decât cu mare întârziere sau deloc. Mai mult decât atât, mulți turiști au reclamat că au plătit rezervări la diferite hoteluri din țară și din străinătate, hoteluri aflate în oferta companiei, însă ulterior s-a dovedit că Mareea nu mai avea nici un fel de contract de servicii cu acele hoteluri, turiștii fiind puși în situația de a se caza la un alt hotel, diferit de cel ales și pentru care plătiseră, hotel indicat de către companie.

Problemele finaciare ale companiei Mareea erau cunoscute la nivelul ANAT, patronul companiei, Marius Usturoiu, fiind unul dintre prietenii apropiați ai lui Alin Burcea, cel care conduce în calitate de președinte Asociația. De altfel, într-un comunicat de presă al ANAT, se precizează că au fost identificate mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie. O parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depăsească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.

Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță.”, a mai spus Alin Burcea, președintele ANAT.

Comentarii

comentarii

0 comments