Aproape jumătate din populația României (48%) își petrece între două și trei ore pe zi în fața televizorului, în timpul săptămânii, procentajul scăzând la circa o treime (31%) pe durata zilelor de week-end, reiese din rezultatele celei de-a doua ediții a studiului “Indicele de consum TV în România – TVCI România”, prezentat, miercuri, în cadrul International Digital Forum, de către Mihai Ursoi, manager general Astra România, Bulgaria și Republica Moldova.

Pe de altă parte, în 35% din gospodăriile din România există două televizoare, în 30% un număr de 3 televizoare și în 15% sunt mai mult de 4 televizoare. Numai în 20% dintre gospodării există un singur televizor.

La nivel comparativ cu țările din regiune, datele statistice arată că, în Bulgaria, în 38% dintre gospodării există două televizoare, în 29% dintre gospodării există 3 televizoare și în 20% un singur televizor. În același timp, în Moldova, în 44% dintre gospodării există un singur televizor, în 42% sunt două televizoare și în doar 10% există 3 televizoare.

În privința opțiunilor pentru tipul de conexiune și furnizorul de programe TV, cercetarea de specialitate arată că un sfert dintre respondenții din România au o singură variantă în zona în care locuiesc și doar 14% au ales modul de conectare în funcție de prețul cel mai scăzut. În același timp, raportul preț/calitate este relevant pentru 10% dintre cei chestionați, în timp ce pentru 8% dintre români prețul pentru pachetele de servicii nu este perceput ca fiind important.

Prin comparație, în Bulgaria primează cel mai bun raport calitate/preț cu 42%, urmat de cel mai bun preț pentru pachet pe servicii televiziune plus telefonie și/sau internet), în proporție de 30%, respectiv cea mai bună calitate (21%). Totodată, în Republica Moldova, 20% dintre respondenți consideră că actualul furnizor este singura lor opțiune, în timp ce 17% aleg cel mai bun raport calitate/preț.

Studiul TVCI din acest an evidențiază faptul că, în proporție de 40%, românii sunt dispuși să plătească un abonament cu 24 până la 33 lei mai scump pentru un supliment de 5 până la 10 canale HD. În acest context, tinerii sunt mai interesați de oferta HD, două treimi dintre cei cu vârsta între 18 și 34 de ani fiind dispuși să plătească în plus pentru HD, ceea ce evidențiază o importantă oportunitate de creștere pentru canalele TV locale care doresc să investească în conținutul HD relevant pentru telespectatori.

De asemenea, 66% dintre respondenți acordă atenție ofertei HD când analizează ofertele furnizorilor de servicii TV, cu accent pe filme și seriale TV, știri și documentare. Consumatorii români sunt la curent cu evoluțiile tehnologiei și acest lucru se reflectă în caracteristicile și soluțiile tehnice pe care le caută, dacă doresc să își schimbe furnizorul de servicii TV. Facilitățile care, pe lângă preț, ar reprezenta un plus pentru furnizorii telecom, includ “acces online de pe dispozitive mobile fără costuri suplimentare” (23%) și video la cerere — VoD (20%).

Cercetarea arată, în același timp, că, în Republica Moldova, principalele criterii de alegere sunt: numărul de canale oferite (22%) și convingerea că nu au altă opțiune (22%). Diferențe majore în motivația alegerii se remarcă în Bulgaria unde primează calitatea (27%) și apoi numărul de canale oferite (22%).

La nivel de preferințe TV, românii se declară fani ai canalelor de audiență generală, urmate de posturile de știri și de filme documentare. În topul posturilor TV preferate, ProTV își păstrează poziția de lider pentru audiența generală, cu 62% dintre opțiuni. Pe locurile 2 și 3 se regăsesc Antena 1 și Kanal D.

În Bulgaria, filmele și serialele sunt în topul preferințelor pentru vizionare în HD, similar cu rezultatul din România, urmate de documentare (40%), sport și știri (35% fiecare). Totodată, moldovenii în proporție de 76% nu au auzit de tehnologia HD, astfel că nu putem considera relevante preferințele de vizionare în HD în funcție de conținut.

În ceea ce privește timpul petrecut în fața televizorului, românii sunt mari fani, atât în timpul săptămânii, cât și în week-end. De luni până vineri, aproape jumătate dintre români urmăresc 2-3 ore de programe TV pe zi. Pe durata weekendului, procentajul scade la o treime, iar 7% dintre ei nu privesc deloc la TV pe durata week-end-ului.

La nivel comparativ, 44% dintre bulgari petrec la televizor între două și trei ore pe zi în timpul săptămânii, iar 31% între 4 și 6 ore pe zi. În week-end, 38% petrec 4-6 ore în fața televizorului, iar 27% petrec maximum 3 ore. Pe de altă parte, mai mult de jumătate dintre moldoveni (53%) stau între două și trei ore zilnic în fața televizorului, iar 16% petrec 4 până la 6 ore. La sfârșitul săptămânii, 33% dintre moldoveni au spus că își petrec timpul liber la televizor 2-3 ore, iar 28% dintre ei, între 4 și 6 ore.

Studiul “Indicele de consum TV în România — TVCI România” a fost realizat de Mercury Research pentru Astra România la finalul lunii aprilie 2016 pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 400 de persoane cu vârste peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune. Marja de eroare a studiului este +/—5%, cu un nivel de încredere de 95%.

SES (simbol bursier SESG la Bursa Euronext Paris și Bursa de Valori Luxemburg) este un operator, de talie mondială, de sateliți, care operează o flotă de peste 50 de sateliți geostaționari. Compania oferă soluții de comunicații prin satelit radiodifuzorilor, funizorilor de conținut și celor de internet, operatorilor de telefonie fixă și mobilă, cât și pentru companii și organizații guvernamentale din întreaga lume.

Asociația pentru Comunicații Digitale (ACD) a organizat, miercuri, la București, cea de-a VII-a ediție a International Digital Forum, eveniment la care și-au dat întâlnire reprezentanți ai sectorului de business, precum și ai autorităților centrale în domeniu.

Sursa: Agerpres

Comentarii

comentarii

0 comments