Un număr de 150 de kilometri de autostradă ar putea fi deschiși anul viitor, iar la 117 dintre aceștia lucrurile sunt foarte avansate, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, în cadrul unei conferințe de presă.

“Vor fi numai 18 kilometri, anul acesta. Nu s-a putut mai mult. Anul viitor o să fie 150 de kilometri. I-am numărat, i-am reconfirmat. Cam la 117 din ei lucrurile sunt foarte avansate. La vreo 30 kilometri o să trebuiască să manageriem cu multă insistență cum am făcut-o până de curând pe DN5 și am reușit în 5 luni să facem ce nu s-a făcut în 10 ani. Dacă o să reușim aceeași performanță cu lucru în echipă cu constructori și cu toate autoritățile o să facem 150”, a spus Bușe.

El a precizat că s-au lansat în licitații peste 500 kilometri de autostradă, în 2018 depășindu-se 1.000 de kilometri.

Ministerul Transporturilor vrea să reducă la jumătate numărul de decese din traficul rutier până în 2020, față de evaluările înregistrate în 2010, prin aplicarea Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră 2016 — 2020, document prezentat miercuri într-o conferință de presă.

Strategia are mai multe direcții de acțiune, printre care cercetare, siguranța vehiculelor, transport și mobilitate sau siguranța infrastructurii rutiere.

Pe cercetare, Ministerul Transporturilor are în vedere actualizarea costurilor sociale ale accidentelor rutiere, stabilirea viziunilor și a obiectivelor detaliate de siguranță rutieră, colectarea, analiza și diseminarea datelor statistice, implementarea unui sistem de monitorizare și evaluare a siguranței rutiere, îmbunătățirea cercetării, dezvoltării și transferului de cunoștințe.

În ceea ce privește siguranța vehiculelor, aceasta se referă la introducerea inspecțiilor tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere. De asemenea, strategia mai prevede efectuarea de cercetări pe vehicule implicate în accidente privitoare la comportamentul subansamblurilor și sistemelor în caz de accident și la modul de restabilire a parametrilor lor.

Pe transport și mobilitate se are în vedere creșterea siguranței transportului rutier de mărfuri și de persoane prin curse regulate și promovarea transportului combinat. De asemenea, tot la acest capitol este vorba despre revizuirea reglementărilor de dezvoltare urbană: autostrăzi și centuri ocolitoare, limitarea extinderii intravilanului, restricționarea construirii adiacent arterelor de tranzit și ocolitoare.

Siguranța infrastructurii rutiere prevede îmbunătățirea managementului în acest domeniu, respectiv tratarea punctelor negre și actualizarea standardelor de construcție a drumurilor. La siguranța drumurilor publice se are în vedere controlul și sancționarea administratorilor/executanților pentru neasigurarea viabilității drumului în condiții de siguranță și inspecții de siguranță rutieră periodică și la accidentele grave. Se are în vedere realizarea de amenajări speciale destinate participanților vulnerabili la trafic: elaborarea de standarde privind pistele pentru bicicliști, introducerea de cerințe de proiectare privind separarea traficului motorizat de cel nemotorizat.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.