Concediul de la vară ar putea să fie pentru mulți români mai puțin obositor, călătoria până la Salonic urmând să fie făcută cu trenul. Tot cu trenul vor fi trasportate și mașinile, astfel că la destinație veți fi odihniți și veți avea și mașina personală pentru explorat peisajele de pe malul Mării Adriatice.

Directorul CFR Călători, Iosif Szentes, a declarat că ia în calcul posibilitatea transportului autoturismelor cu vagoane speciale atașate la trenurile internaționale, iar un prim test în acest sens ar putea fi realizat în iunie, în cazul trenului spre Salonic.

Am putea să ne pregătim pentru un astfel de test-pilot pentru sezonul care începe la 1 iunie, spre Salonic. Bineînțeles că, până atunci, cele două vagoane (pentru transportul autoturismelor — n. r.) pe care le avem în dotare ar trebui să fie revizuite, să fie supuse unor reparații mai ample și, în același timp, să facem un studiu de marketing și, respectiv o promovare pentru acest tip de serviciu oferit în plus, astfel încât oamenii să capete o obișnuință, după modele europene, a declarat Iosif Szentes într-un interviu pentru Agerpres.

De asemenea, șeful CFR Călători are în vedere modernizarea unui număr mai mare de vagoane pentru transportul de biciclete și schiuri.

În ultima săptămână din decembrie 2016 am finalizat un proiect pilot pentru amenajarea unui vagon bar-bistro, fără să își piardă utilitatea de bar-bistro, cu 20 de locuri speciale pentru transportul bicicletelor. Acest lucru a fost primit cu entuziasm de grupurile și asociațiile de bicicliști. Chiar am făcut un drum de probă până la Brașov și, ca efect, a apărut chiar o comandă pentru a efectua un sejur cu acest vagon până la Brașov și înapoi, de Revelion, tot de la un grup de bicicliști, iar acest lucru consider că e de viitor, a mai spus Szentes.

CFR Călători a încheiat anul trecut cu un profit de aproape 33 de milioane de lei și cu venituri proprii de 1,12 miliarde de lei, în creștere cu 7%. De asemenea, și-a redus arieratele la 130 de milioane de lei, peste nivelul programat, de 178 milioane de lei, și a reparat de patru ori mai mult la materialul rulant motor decât în anii precedenți.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.