“Săgeata Verde”, primul tren electric din țară, a plecat din nou în cursă, după ce a fost recondiționat de către SC Astra Vagoane Călători SA Arad. Vagonul automotor a făcut prima cursă în data de 1 decembrie 1906. În aprilie 1913, a fost inaugurată, între Arad şi Ghioroc, la acea vreme prima cale ferată electrificată de pe actualul teritoriu al României, dar şi din sud-estul Europei şi a opta din lume.

Trenul electric de epocă supranumit “Săgeata Verde” circulă numai în scop turistic și a plecat din cartierul Micălaca, făcând scurte opriri în localităţile Mândruloc şi Sâmbăteni. La fiecare oprire turiştilor le-au fost prezentate scurte programe artistice de către tineri artişti din localităţile respective.

Călătorii s-au deplasat pe traseul Arad-Ghioroc şi au putut vizita obiectivele turistice din această comună. Trenul va face curse duminicale regulate, cu caracter turistic, pe acest traseu.

La Sâmbăteni, localitate aparţinătoare comunei Păuluş, turiştii au fost întâmpinaţi cu pâine şi sare, cu ţuică, dar şi cu un program de dansuri populare din zonă. La Ghioroc, turiștii au vizitat Depoul de tramvaie și Muzeul Viei și al Vinului.

“Săgeata Verde” a făcut prima cursă în data de 1 decembrie 1906. În aprilie 1913, a fost inaugurată, între Arad şi Ghioroc, la acea vreme prima cale ferată electrificată de pe actualul teritoriu al României, dar şi din sud-estul Europei şi a opta din lume. După cel de-al Doilea Război Mondial, exploatarea liniei de cale ferată Arad – Podgoria a fost preluată de CFR, iar din 1982 reţeaua a trecut în patrimoniul IJTL Arad, compania de transport din Arad. În 1991 istoria căii ferate înguste Arad-Pogoria se încheie, odată cu închiderea exploatării segmentelor de cale Ghioroc – Pâncota şi Ghioroc – Radna, care au fost deservite de autobuze.

La 1 ianuarie 1983, în exploatarea liniei au fost introduse tramvaiele urbane.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.