La licitaţia organizată de către CFR și desfăşurată la sfârşitul lunii octombrie, la Bursa Română de Mărfuri, pentru închirierea pe o durată de patru ani a liniei de cale ferată Oraviţa-Anina, nu s-a primit nici o ofertă. Licitaţia va fi cel mai probabil reluată, acesta fiind un angajament inclus în programul CFR de eficientizare a sistemului, care vizează reducerea cheltuielilor şi activităţilor neprofitabile. Printre obligaţiile prevăzute în contractul de închiriere se află şi preluarea şi păstrarea, de către operatorul economic care ar fi câştigat licitaţia, a personalului CFR existent. În prezent pe secţiunea Anina-Oraviţa îşi desfăşoară activitatea 77 de persoane.

Calea ferata Oravita-Anina este una dintre destinatiile cele mai pitorești pentru cei care vizitează Banatul Montan și a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferata montana (si a patra construita) de pe teritoriul actual al Romaniei. Realizarea ei a avut ca scop transportul carbunelui (huila) extras din minele de la Anina catre Oravița, si de acolo mai departe pe Calea ferata Oravita-Baziaș până la Dunare, spre a fi incarcat in vase de transport fluvial. Are in componenta 14 tunele cu o lungime totala de 2.084 m, si 10 viaducte. A fost supranumită Semmeringul Banatului.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.