Se apropie cu paşi repezi primăvara şi odată cu zilele mai lungi şi soarele ivit tot mai des printre nori va începe din plin şi lucrul în câmp.Acolo,în prima linie ar trebui să fie tractoarele,reparate,revizuite,cu actele la zi şi motoarele turate.

Pentru că mulţi dintre dumneavostră ne-aţi comunicat că întâmpinaţi unele greutăţi cu reviziile şi inspecţiile periodice, ne-am interesat de aceste aspecte la unitatea specializată  din Deva.Interlocutor a fost domnul inginer Florian Dan Oltean, directorul SC AGROMEC SA Deva. Vă relatăm acum ce am aflat.

tracto2-Domnule director, societatea dumneavoastră este din câte se cunoaşte,singura specializată în repararea tractoarelor şi maşinilor agricole.Care sunt problemele întâmpinate?

-Unitatea noastră este singura din judeţul Hunedoara,dealer de tractoare şi maşini agricole  care are o vechime de peste 50 de ani în întreţinerea,repararea tractoarelor şi maşinilor agricole.Posesorii de tractoare se adresează firmei noastre cu toate problemele ce le au.Pentru a-i deservi mai bine am înfiinţat şi o staţie de inspecţie tehnică periodică(ITP).Aceasta, pentru că vrând,nevrând tractoarele mai circulă şi pe drumurile publice,constatându-se că doar în proporţie de 1-2% acestea au ITP efectuată la zi.

-Foarte bine că aţi înfiinţat staţia de revizie.Totuşi cam puţine tractoare sunt cu aceste inspecţii la zi.

-De vină este şi legislaţia,neclară,uneori contradictorie.Pentru a nu crea probleme deţinătorilor de tractoare,am achiziţionat şi aparatură mobilă de specialitate pentru inspecţii şi revizii.Astfel personalul nostru calificat împreună cu personalul autorizat de la Registrul Auto Român(RAR) are posibilitatea să facă ITP la tractoare şi alte utilaje autopropulsate la sediul de comună al proprietarilor.SC AGROMEC SA Deva este partener RAR prin contract de franciză pentru activitatea de inspecţii tehnice.

-Până aici totul e bine. Aţi făcut totuşi referire la unele probleme legate de neclarităţi legislative.Care sunt aceste probleme?

-Da ,într-adevăr,în prima fază,odată cu apariţia HG 195 din anul 2002 şi încadrarea tractoarelor,maşinilor şi utilajelor autopropulsate în normele europene am reuşit să efectuăm ITP la sediul de comună,oamenii intrând în legalitate.Apoi am primit de la RAR o adresă despre o ordonanţă de guvern care modifică o altă ordonanţă de guvern şi ca urmare ITP se va face doar la sediul RAR.Pe de altă parte Codul Rutier,articolul 71  interzice accesul şi deplasarea maşinilor şi utilajelor autopropulsate agricole pe drumurile naţionale.Atunci cum pot ajunge oare aceste utilaje la sediul firmei RAR din Deva,la fel în toate judeţele?

-Bună întrebare.Ar trebui să ajungă cumva, sau dacă nu  riscă să rămână cu ITP nefăcută şi nu respectă legalitatea.

-Dacă ocazional posesorii de tractoare şi maşini autopropulsate ajung pe drumurile publice credeţi că vor veni pe trailer cu tractorul la RAR să plătească omologare?Sau circulă în continuare pe drumurile publice ilegal?Noi putem sa facem aceste inspecţii,având dotare şi personal specializat,în timp ce RAR,se ştie este extrem de aglomerat cu celelalte tipuri de autovehicule.

         După cum vedeţi e o adevărată dilemă.Avem mai multe întrebări decât răspunsuri,iar unele întrebări legate de aceste aspecte au rămas fără răspuns.Şi asta după ce s-au mai pus în discuţie de către cei abilitaţi  vreo două pagini de alte articole din diverse acte normative,sau precizări care sunt neclare sau contradictorii.

         Un lucru este însă cert.Campania agricolă de primăvară bate la uşă.Posesorii de tractoare care ar dori sau sunt nevoiţi să circule şi pe drumurile publice sau naţionale în deplină legalitate, se află cuprinşi intr-un adevărat labirint legislativ.Totuşi cineva trebuie să le spună ce-i de făcut,astfel ca toate reglementările legale să fie respectate,iar proprietarii de utilaje agricole să nu aibă alt gând decât acela de a lucra cât mai bine pamântul în această primăvară.

Cine le răspunde?

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.