Cel mai mare complex pentru sporturi auto din România, Transilvania Motor Ring, construit de Consiliul Judeţean Mureş din fonduri europene şi fonduri publice, în valoare totală de peste 58,1 milioane de lei, a fost inaugurat sâmbătă cu o serie de competiţii demonstrative, la care au participat numeroşi mari campioni la automobilism şi motociclism.

Evenimentul demonstrativ pentru inaugurarea Transilvania Motor Ring, cu o suprafaţă de 35 de hectare, situat între localităţile Cerghizel şi Cerghid, a fost organizat de CJ Mureş şi de Asociaţia Mureş Rally Team.

“Este primul circuit construit la acest nivel în România, este o investiţie a Consiliului Judeţean Mureş, din fonduri europene şi din fonduri proprii. Cred că este una dintre cele mai mari investiţii din ultima perioadă a Consiliului Judeţean şi una dintre investiţiile care pot ridica potenţialul turistic al regiunii, pentru că aici pasionaţii de sporturi cu motor găsesc o locaţie deosebită. Scopul evenimentului a fost de a prezenta celor din domeniu infrastructura şi facilităţile de aici şi cred că vom avea anul viitor foarte multe evenimente care vor bucura publicul”, a declarat preşedintele CJ Mureş, Peter Ferenc.

Liderul Asociaţiei Mureş Rally Team, Thomas Moldovan, a arătat că, deşi abia se inaugurează, cel mai mare circuit auto-moto din România este deja solicitat să organizeze, în 2019, aproape 40 de competiţii.

“Am avut invitaţi alături de noi atât reprezentanţii federaţiilor de motociclism, cât şi de automobilism, de asemenea reprezentanţii Automobil Clubului Român, avem discuţii cu dânşii pentru organizarea de campionate naţionale şi internaţionale pe acest circuit. Până la ora actuală avem rezervat, să vedem câte se vor concretiza, 37 de evenimente pentru anul 2019”, a arătat Thomas Moldovan.

Multiplul campion Titi Aur a precizat că acest circuit – Transilvania Motor Ring – este “o realizare extraordinară, un lucru care lipsea din România”, fiind singurul circuit adevărat.

“În multe ţări sunt circuite de acest fel, şi de asfalt şi de pământ. În România este practic primul circuit adevărat, cu toate condiţiile de motor-sport adevărat. Mai există şi alte locaţii, amintesc Adâncata şi circuitul pe care îl am eu, dar circuitul pe care îl am eu este doar pentru a face şcoală. Acesta este un circuit veritabil, un circuit care lipsea din peisajul automobilistic românesc şi cred că nu poate fi decât de bun augur că s-a făcut acest lucru. Eu am parcurs circuitul, este interesant, are şi diferenţe de nivel, lucru care îi dă o particularitate, este ceva special pentru România mai ales, este un circuit care, teoretic, ar trebui să facă multe lucruri bune în automobilismul sportiv. Dar nu în ultimă instanţă este un loc unde se pot ‘juca’, să îşi descarce adrenalina tinerii, care altfel gonesc pe şosele şi fac accidente. Au acum un loc unde să vină, într-un cadru organizat. Cred că acesta poate fi adevăratul mare câştig pentru societate, iar pentru cei cu adevărat pasionaţi de motor-sport nu este decât un loc pentru curse. Se pot organiza orice fel de curse de automobilism sportiv, cu variantele care există, curse de motociclism, dar se pot organiza tot felul de şcolarizări, teste cu maşini, team building”, a explicat Titi Aur.

La rândul său, campionul Mihai Leu, care a pilotat un Ferrari pe circuitul Transilvania Motor Ring, crede că această investiţie va duce la dezvoltarea zonei.

“Sunt apropiat de oraşul Târgu Mureş şi cunosc povestea acestui circuit, mi se pare o investiţie extraordinară şi cred că este un lucru foarte bun pentru acest judeţ. Sunt convins că în această zonă se va dezvolta foarte mult sportul cu motor”, a afirmat Mihai Leu.

Transilvania Motor Ring este proiectat pentru o suprafaţă de peste 35 de hectare şi este prevăzut cu un circuit de viteză de peste 3,5 kilometri, cu sistem de cronometraj, control concurs şi punct de informare, o clădire centrală cu spaţii pentru oficiali şi presă, boxe duble, tribune, restaurante, depozite, parcări, dar şi spaţii de lucru pentru echipe.

Competiţiile demonstrative de pe Transilvania Motor Ring sunt structurate pe două categorii – auto şi moto, plus o secţiune dedicată piloţilor profesionişti din judeţul Mureş.

S-au aliniat la start la categoria Auto, între alţii, Titi Aur, Silviu Morar, Mihai Leu, Costi Stratnic, Emil Nestor, Vali Porcisteanu, Sebi Barbu, Octavian Ciovică, Lucian Raduţ, Ovidiu Dulacioiu, Octavian Drăgan, Ştefan Mihnea, Bogdan Dumitrache, Alexandru Roşiu, Paul Andronic, Natalia Ramona Iocsak, Claudiu Orha, Eduard Gobel, Florin Stecka, Beko Istvan, Szabo Robert, Alin Purcelean, Adrian Baciu, Alexandru Barbu, Lorincz Borbély, Petru Constantinescu, David Tarta, Rigo Zsolt, Kovacs Levente, Daniel Turzai, Szabo Istvan, Miklos Laszlo, Mihai Turcu, Domokos Sandor, Sandor Szilard, Jozsa Lorand şi Laszlo Lorand.

La secţiunea Moto, printre competitori s-au regăsit: Sorin Pop, Dumitru Robertino, Alex Moldovan, Claudiu Găzdac, Liviu Jigmond, Ştefan Văleni, Ionel Pascota, Patrick Pascota, Remus Nădăşanu, Aron Romocea, Roby Mureşan, Titi Moldoveanu, Vlad Bar, Szasz Oliver, Szasz Marton, Gagyi Peter, Vargha Csaba, Dan Ormenişan, Claudiu Popa, Denis Pop şi David Cătană.

Proiectul inaugurat sâmbătă, în valoare totală de 58.136.243,07 lei, a fost finanţat în mare parte prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, însă în urma întârzierii lucrărilor din cauza constructorului, care a fost evacuat de pe şantier după un proces în instanţă, a trebuit finalizat din fonduri proprii ale administraţiei judeţene.

Consiliul Judeţean Mureş a reluat lucrările la cel mai amplu proiect al său – “Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring” – în luna februarie 2017, după aproape patru ani de la întreruperea acestora, fapt ce a dus la pierderea unei părţi din finanţarea europeană din cauza neonorării contractului de către câştigătorul iniţial al licitaţiei.

CJ Mureş s-a judecat timp de doi ani pentru evacuarea constructorului italian Cooperativa Edile Appennino SCRL de pe amplasamentul lucrărilor de investiţii “Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring”, însă între timp a pierdut aproape jumătate din finanţarea europeană. Pentru ca banii europeni să nu fie restituiţi, CJ Mureş a decis continuarea lucrării din fonduri proprii, alocând suma de 20.998.354,34 lei fără TVA.

Conform estimărilor, Transilvania Motor Ring, care este proiectat după modelul Hungaroring, circuitul de Formula 1 din Ungaria, dar la dimensiuni mai reduse, ar urma să creeze 35 de locuri de muncă permanente, peste 180 pe termen scurt şi va aduce în judeţ circa 10.000 de turişti anual.

 

Sursa: Agerpres

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.