Noul director interimar al Operei Naţionale Române din Timişoara (ONRT), baritonul Cristian Rudic, a declarat, miercuri, că va continua proiectele instituţiei alături de echipa deja consolidată în precedentul manageriat, dar va aduce şi elemente noi, bazate pe experienţă şi performanţă, toate pregătind instituţia pentru noi orizonturi vizând şi Capitala Europeană a Culturii 2021.

Din această perspectivă, Cristian Rudic doreşte ca, în anul Capitalei Culturale, prin toate proiectele pe care le va iniţia şi dezvolta, toate drumurile culturale ale cetăţii să ducă şi mai mult decât până acum, spre Operă.

Pe 26 mai, mergi la vot!

“Am preluat ‘casa mea’ atât de dragă, în care locuiesc de peste un sfert de secol. Se deschid orizonturi noi spre Capitală Culturală pentru oraşul nostru, pe care-l consider dintotdeauna special din punct de vedere cultural, şi vom face ca drumurile să ducă (…) şi în Capitala Culturală Europeană, şi spre coloana culturală principală, Opera Naţională Română Timişoara. Este o răspundere enormă, pentru că sunt aici pentru a organiza Opera Naţională, iar cultura poate deveni centru de atracţie, nu doar pentru Capitala Culturală Europeană, ci în general. Nu este uşor, dar mă bazez pe o echipă consolidată în ani şi care va fi împrospătată doar pe criterii de competenţă şi experienţă”, a detaliat Cristian Rudic, citat de Agerpres.

Noul manager al ONRT susţine că nu merge pe ideea negării trecutului, ci pe continuitate, iar dacă ceva funcţionează bine, nu trebuie oprit.

“Este casa noastră, a cărei soartă o hotărăşte publicul, lucru care s-a dovedit în cazul operei, al operetei şi al musicalului. Pe acest public ne bazăm, dar şi pe atragerea altuia tânăr, care este viitorul. Efectele eforturilor de azi din cultură, fie ea teatru muzical sau nu, se vor vedea în timp. Este un efort permanent”, a adăugat el.

Şi pentru că dreptul de a prezenta anumite titluri din repertoriu presupune costuri plătite ca drepturi de autor, Cristian Rudic afirmă că “am intrat în familia europeană a drepturilor”, iar ONRT va respecta aceste reguli ca şi până acum.

Managerul instituţiei le promite timişorenilor că Festivalul Internaţional de Operă şi Operetă, care are loc în fiecare vară în Parcul Rozelor, de aproape un deceniu şi jumătate, va continua, anul trecut fiind o absenţă excepţională cauzată de condiţiile meteo, iar “pentru siguranţa publicului şi a artiştilor nu a putut avea loc acel festival, deşi era pregătit, dar anul acesta abia aşteptăm să ieşim din nou în public cu el”.

În privinţa repertoriului, Cristian Rudic susţine că va păstra în program repertoriu actual, care s-a dovedit a fi iubit de publicul meloman, augmentat, după posibilităţile financiare, cu producţii conforme dezideratului estetic de secol XX – XXI.

“Opera este ‘dramma per musica’ de acum cinci sute de ani până azi şi conţine în definiţie şi teatrul şi muzica. Dezideratul wagnerian de spectacol total nu a fost atins, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să încercăm. Opereta este un gen care la Timişoara este mai mult decât oriunde, la el acasă şi ţinem să demonstrăm că nu este o piesă de muzeu. Chiar musicalul este prezent pe scena timişoreană (‘Frumoasa şi Bestia’ în coproducţie cu Teatrul Naţional Timişoara şi ‘Scripcarul pe acoperiş’). Deschiderea către publicul tânăr se face tocmai prin aceste două genuri, operetă şi musical, şi vom continua un drum deja început cu ani în urmă. Provocarea va fi de a îmbina publicul consacrat cu publicul pe care ne propunem să-l cucerim”, a conchis Cristian Rudic. 

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.