CNAIR și compania italiană Salini Impregilo, care a construit lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva, nu au reușit să ajungă la un acord asupra preluării proiectului inițial pentru secțiunea de autostradă E2, care include tunelurile pentru urși. Astfel, proiectul tehnic și cel de execuție vor fi scoase la licitație „la pachet”. Sectorul cu tuneluri al autostrăzii, însumând 14 kilometri, urma să fie construit între Margina, acolo unde se termină cei 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, și Holdea, unde pe lotul 3 a fost demarată realizarea unui nou nod rutier.

Proiectul pentru proiectarea secțiunii cu tuneluri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, realizat de societatea italiană Salini Impregilo în cadrul contractului inițial, nu va fi folosit la realizarea noii licitații de atribuire a acestei secțiuni. Conform economica.net, discuțiile purtate între cele două părți nu au ajuns la un numitor comun, italienii cerând nu numai 190 de milioane de lei pentru proiectul tehnic, ci și alte revendicări, la care se adaugă câștigurile nerealizate în urma scoaterii acestei secțiuni din contract. Suma nu a fost acceptată de CNAIR.

În aceste condiții, proiectul tehnic va fi scos la licitație la pachet împreună cu execuția, iar procedura se estimează că va dura un an. Tot la fel ar fi durat și dacă ar fi fost folosit proiectul italienilor, conform aceleiași surse, pentru că licitația ar fi durat la fel de mult și numai pentru execuție.

Contractul de construcție pentru lotul 2 a fost acordat Salini Impregilo în urma unei licitații în cursul anului 2013. La finalul aceluiași an, acordul de mediu a fost schimbat și au fost introduse în proiect acele tuneluri care să faciliteze traversarea zonei de către mamiferele mari. Având în vedere că valoarea lucrărilor a crescut semnificativ, legislația cerea organizarea unei noi licitații, suma necesară depășind 10% din contractul inițial până la care s-ar fi putut semna un act adițional.

Lucrările de execuție pentru lotul 2 au fost finalizate până la Margina, autostrada fiind deschisă de mai mult timp circulației pe această porțiune. De la Margina există o nouă secțiune de câțiva kilometri, unde lucrările au fost deja în mare parte realizate de antreprenorul italian, rămânând de lucrat doar la secțiunea cu tuneluri.

Inițial, proiectul prevedea realizarea a trei asemenea tuneluri, dar ulterior s-a decis unirea a două dintre acestea în unul singur.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.