Puternic contestată de către reprezentanții partidului de guvernământ, Alianța Vestului are printre cele mai importante obiective dezvoltarea infrastructurii. Printre propunerile asumate de cei patru primari – Ilie Bolojan (Oradea), Emil Boc (Cluj Napoca), Gheorghe Falcă (Arad) și Nicolae Robu (Timișoara) – sunt cele privind realizarea a trei autostrăzi, un tren de mare viteză care să lege orașele conduse de cei patru, o rețea de transport public în județele respective, dar și finalizarea centurilor ocolitoare sau dezvoltarea aeroporturilor. 

”Dezvoltarea este imperativul României Centenare. Credem că marile proiecte naționale pot și trebuie susținute prin iniţiativele regionale și locale ale comunităților. Fie că vorbim de infrastructură, de investiții publice sau private, de transparență administrativă, de sănătatea cetățenilor, de educația copiilor sau de marea provocare demografică a României de azi, comunitățile și administrațiile locale pot adopta soluții mai aplicate și mai eficiente”, se arată în documentul constitutiv al ”Alianței Vestului”.

Obiectivele comune ale Alianței sunt stipulate în documentul semnat de cei patru primari (click pentru varianta integrală a documentului): 

1. Îmbunătățirea radicală a mobilității și accesibilității între cele patru orașe.

• Accelerarea implementării proiectului Autostrada Transilvania,

• Susținerea și urgentarea implementării proiectului Autostrada ViaCarpathia,

• Susținerea și urgentarea proiectului Autostrada Timișoara-Belgrad,

• Dezvoltarea unei conexiuni de tren de mare viteză între toate cele 4 orașe,

• Finalizarea completă a tronsoanelor de centură și interconectarea la rețeaua TEN-T,

• Dezvoltarea în parteneriat a aeroporturilor și a facilităților de acces la acestea dinspre fiecare oraș către toate celelalte,

• Dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional

• Creșterea mobilității ecologice în zona metropolitană prin proiecte de tip tren / tramvai /troleibus / autobus electric / metrou metropolitan

• Susținerea mobilității forței de muncă,

• Sprijinirea legii parteneriatului public-privat pentru proiecte de infrastructură.

În ceea ce privește Autostrada ViaCarpathia, aceasta ar urma să pornească de la Vama Borș, să treacă prin Oradea, Arad, Timișoara și Lugoj și apoi să se ramifice:

  • ruta sudică va continua spre Drobeta Turnu Severin și Calafat
  • ruta secundară va continua spre Deva, Orăștie, Sibiu, Pitești, București, Constanța (vezi sursa).

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.