Acasă ADMINISTRATIE 13, 5 milioane pentru o linie de troleibuz de la Timișoara la...

13, 5 milioane pentru o linie de troleibuz de la Timișoara la Dumbrăvița

Primăria Timișoara a semnat astăzi un contract în valoare de 13,5 milioane lei, cu finanțare europeană, pentru extinderea liniei de troleibuz spre Dumbrăvița, acesta fiind o componentă a proiectului de extindere metropolitană a municipiului, informează Agerpres.

Până în momentul de față, Primăria Timișoarei a realizat astfel de legături cu cinci comune limitrofe — Becicherec, Sânmihaiu German, Sânmihaiu Român, Giarmata, Ghiroda, iar din septembrie, în urma realizării acestei investiții, se va conecta și cu localitatea Dumbrăvița.

[pull_quote_left]Municipalitatea și firma Martin Rose România au semnat, marți, contractul de execuție pentru lucrarea de extindere a liniei metropolitane de troleibuz spre Dumbrăvița, valoarea investiției fiind de 13,5 milioane de lei fără TVA, bani provenind în cea mai mare parte de la Uniunea Europeană. Concomitent cu prelungirea liniei de troleibuz se va lărgi și șoseaua de la două la patru benzi, cu trotuare și piste de biciclete’, a declarat, marți, primarul Nicolae Robu.[/pull_quote_left]

Potrivit proiectului inițiat de actualul primar încă înainte de 2008, municipalitatea are acum o strategie de dezvoltare a traficului integrat urban și în zona metropolitană, care include 12 localități periurbane, pentru a asigura mobilitatea transportului urban, regional, național și internațional. Strategia cuprinde și căile ferate, dar și traficul aerian, proiectele de bază constând în scoaterea transportului de marfă din centrul orașului, prin realizarea unei centuri feroviare și legarea aeroportului cu linia de cale ferată.

[pull_quote_left]Timișoara renunță la dezvoltarea haotică și începe să-și creioneze arhitectura pe baza proiectului intitulat Timișoara-Vision 2030. Trebuie să scoatem traficul de marfă din oraș, pentru că este foarte aproape de centru și trebuie să se realizeze o centură care să treacă pe la stația Giarmata (lângă Timișoara). Între Aeroportul Internațional și calea ferată lipsesc doar trei kilometri de cale’, a explicat Robu.[/pull_quote_left]

Se are în vedere și închiderea inelelor de drumuri, realizarea de poduri peste Bega, legarea rețelei urbane cu cele regionale și europene. Nici traficul naval nu a fost neglijat în proiect, astfel că peste câțiva ani, timișorenii vor circula frecvent cu vaporetto pe Canalul Bega, după modelul venețian. Trenurile care vor lega Timișoara de periferii vor fi de tip S-Bahn și vor fi coborâte în subteran, iar mijloacele de transport în comun vor fi extinse până la 20 de kilometri de municipiu. Costurile estimate de municipalitate pentru toate aceste lucrări sunt de circa un miliard de euro,  bani care vor fi primiți pe fonduri structurale.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

NU pleca în concediu până nu verifici aceste aspecte! Transformă fiecare vacanță într-o experiență plăcută!

Pentru fiecare român concediul este cea mai așteptată perioadă, mai ales după luni intense de muncă. Chiar dacă nevoia de a pleca...

Știai că poți aduce AVENTURA în viața ta fără să părăsești locuința?

Majoritatea oamenilor vor o viață palpitantă, plină de adrenalină, dar puțini reușesc să-și pună în practică dorințele, din diferite motive. Unele sunt...

Care sunt domeniile din Vest în care sunt indispensabili transpaleții?

În fiecare domeniu există anumite lucruri care sunt indispensabile și fără de care munca nu poate fi întreprinsă. Dacă în medicină ai...

Top 3 alegeri excepționale pe care să le faci pentru bucătăria ta modernă

Atunci când vine vorba de amenajat bucătăria, cu siguranță îți dorești cele mai moderne, frumoase și calitative lucruri. După ce te-ai decis...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: