Acasă ECONOMIE Autostrada Lugoj-Deva se construiește pe holurile instanțelor de judecată

Autostrada Lugoj-Deva se construiește pe holurile instanțelor de judecată

Un nou episod din saga ”Autostrada Lugoj-Deva” s-a consumat vineri,12 iulie 2013, când Curtea de Apel București a decis ca Lotul 4 din Autostradă să fie construit de asocierea UMB-Tehnostrade. Astfel, era întoarsă o decizie a  Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) care, în  7 iunie 2013, aproba contestația firmei austriece Strabag,  participantă și ea la licitație.

Decizia Curții de Apel lasă astfel cale liberă pentru începerea lucrărilor la acest tronson de autostradă, chiar dacă îndoielile referitoare la prețul foarte mic oferit de Umbrărescu rămân. De altfel, cele 419 milioane de lei la care Umbrărescu spune că face Lotul 4, sunt mult sub prețul oferit de Strabag, de  591 milioane de lei. Pe de altă parte, Strabag s-a legat de un detaliu procedural atunci când a decis să conteste câștigătorul licitației, susținând că asocierea UMB-Tehnostrade are o medie a cifrei de afaceri în domeniul infrastructurii de transport pe ultimii 3 ani de numai 664 milioane de lei, față de minimum  775 milioane lei cerut în caietul de sarcini. Asta nu înseamnă însă că autostrada nu se poate construi la suma oferită de Umbrărescu, mai ales în condițiile în care prețurile per kilometru de autostradă construită în România sunt printre cele mai mari din Europa.

După decizia luată de Curtea de Apel, contractul urmează să fie semnat în câteva zile, iar lucrările vor demara cel mai probabil până în toamna acestui an.

Decizia de vineri a Curții este însă importantă și prin faptul că ea crează un precedent, loturile 2 și 3 din aceeași autostradă fiind în stand-by tot din cauza unei contestații aflate pe rolul Curții de Apel București și care are termen în 17 iulie. Pe de altă parte, Lotul 1 al Autostrăzii Lugoj-Deva este aproape de finalizare, lucrările avansând în ritm alert.

Autostrada Lugoj-Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând apoi până la Istanbul.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Știai de ce ai nevoie pentru a naviga pe ambarcațiuni cu vele sau motor?

Navigația a însoțit umanitatea încă de la începuturile ei timide. Omul a fost fascinat, uneori, nevoit, alteori, curios, să străbată întinderile de...

Află când și cum să alegi primul telefon al copilului tău!

După o anumită vârstă, cei mai mulți dintre copii își doresc propriul telefon mobil și încep să își copleșească părinții cu rugăminți...

Top 5 sfaturi de fashion de la femeile din Vest

Fiecare femeie în parte are stilul propriu și unic de a se îmbrăca, comporta, gesticula și mânca, de exemplu. Cu toate acestea,...

Gardul electric: CE trebuie să știi înainte să cumperi unul?

Poate că și tu ai auzit tot mai mult despre gardurile electrice în ultima vreme. Într-adevăr, de câțiva ani, acestea au devenit...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: