Acasă STIRI Avertizări Cod PORTOCALIU și Cod GALBEN de ploi, ninsori și viscol, în...

Avertizări Cod PORTOCALIU și Cod GALBEN de ploi, ninsori și viscol, în Alba și în alte județe din țară, până joi dimineața

[ad_1]

O porțiune de aproape doi kilometri dintr-un drum comunal ce leagă comuna Sălciua de comuna Râmeț și „Transalpina de Apuseni” va fi modernizată printr-o investiție de peste 2,1 milioane de lei.

Drumul comunal DC 104 străbate culmi şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe.

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat recent depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare drum comunal DC 104 Dumești – Valea Poienii – Brădești”, propus în comuna Sălciua.

Potrivit memoriului de prezentare, drumul comunal are originea în drumul comunal DC 130 localitatea Sălciua, iar finalul în drumul judetean DJ 107 I, localitatea Brădești. Lungimea totală a drumului comunal DC 104 este de aproximativ 11 km din care 6,5 km pe teritoriul comunei Sălciua respectiv 4,5 km pe teritoriul comunei Râmeț.

Tronsonul de drum comunal DC 104 aflat pe teritoriul administrativ al comunei Râmeț, face obiectul unui proiect de modernizare aflându-se în faza de execuție lucrări cu termen de finalizare 2022. De asemenea, primii 4,5 km ai drumului comunal DC 104 au fost modernizați prin programul SAPARD, lucrările finalizându-se în anul 2006.

Porțiunea de drum nemodernizată, în lungime de 1,985 km, face obiectul studiului de fezabilitate.

În prezent, drumul studiat este drum de pământ, fără elemente caracteristice definite, fără zestre, fiind impracticabil pe o porțiune considerabilă în anotimpurile ploioase. Accesul la terenurile agricole din extravilan pe care le deservește, se face cu mare dificultate, doar cu autovehicule speciale de teren. Pe drumul studiat nu există amenajări pentru scurgerea apelor și nu sunt amenajate podețe de descărcare a apelor din zona drumului.

Necesitatea modernizării drumului comunal DC 104 este justificată de:

  • asigurarea continuității unui drum modernizat pe toată lungimea sa care va conduce la scurtarea distanței de parcurs dintre comuna Sălciua și municipiul Alba Iulia cu aproximativ 50 km.
  • facilitarea unor condiții de acces cu orice tip de mijloc de transport auto, la proprietăți și terenuri agricole, pentru riverani și proprietari de terenuri.

Lățimea părții carosabile este variabilă, fiind cuprinsă între 2 – 3 m. Profilul transversal al drumului este în cea mai mare parte necorespunzător, neavând asigurate pantele transversale pentru scurgerea apelor pluviale. Lungimea traseului studiat este de 1.985 m, intravilan și extravilan.

Caracteristici fizice:

  • lungime – 1.985 m
  • lățime carosabil – 3,5 m
  • lățime platforma – 5,0 m
  • acostamente – 0,75 x 2.215 m
  • stații de încrucișare – 8 buc.
  • rigole de acostament – 1.750 m
  • podețe tubulare – 5 buc.
  • parapet metalic – 150 m
  • zid sprijin – 55 m

Potrivit memoriului de prezentare, valoarea totală a obiectului de investiții este de 2.129.570.59 lei, cu TVA.



[ad_2]

Source link

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

3 sfaturi pentru a-ți crea o baie uimitoare

Băile sunt, în general, mult mai mici decât, să zicem, o bucătărie, o cameră de zi sau un dormitor, ceea ce înseamnă...

Măsuri decise de CJSU Alba pentru comunele Noșlac și Sohodol. Ce restricții trebuie respectate

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri pentru comunele Noșlac și Sohodol. Acestea intră în vigoare de joi, 22...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: