Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) anunță printr-un comunicat de presă că a avizat, marți, soluția tehnică pentru porțiunea de 200 de metri demolată din lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie.
În cadrul ședinței, proiectul tehnic a fost avizat cu 12 voturi pentru și 4 împotrivă, iar soluția tehnică presupune execuția a șase tranșee drenante, la o adâncime de șapte metri, transversal amprizei autrostrăzii, distanța dintre acestea fiind variabilă. Proiectantul va trebui să stabilească detaliile de execuție și să asigure asistența tehnică pe întreaga perioadă de execuție a lucrărilor. De asemenea, acesta urmează să găsească soluțiile de remediere pentru celelalte zone cu degradări și prezentate în cadrul CNADNR pentru avizare.
Soluția tehnică aleasă de CNADNR în cazul lotului este o continuare a celei folosite de constructorul tronsonului respectiv, firma italiană Impregilo, fiind însă aspru criticată de către specialiști de infrastructură care susțin că nu este o soluție corectă. Potrivit specialiștilor, soluția cea mai eficientă pentru porțiunea afectată ar fi construirea unui viaduct, cu piloni de beton înfipți în stratul de stâncă aflat sub solul nisipos. O astfel de lucrare ar dura, însă, cel puțin un an, ceea ce face imposibilă respectarea termenului cerut de autorități. În plus, pe lotul 3 mai există o altă problemă majoră, la viaductul Aciliu, aflat la circa doi kilometri de zona demolată, viaduct unde au apărut fisuri la ambele capete.
În apropiere de viaduct se află dealul Bucium, care, pe o lungime de circa 600 de metri, alunecă ușor la vale după fiecare ploaie puternică, din cauza solului nisipos. Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta, candidat la alegeri. În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porțiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri și denivelări grave pe carosabil.