Acasă STIRI HUNEDOARA CNADNR are o soluție pentru a urgenta construcția Autostrăzii Lugoj-Deva

CNADNR are o soluție pentru a urgenta construcția Autostrăzii Lugoj-Deva

CNADNR pare a fi găsit o soluție pentru a urgenta construcția Autostrăzii Lugoj-Deva. Conform HotNews.ro, este vorba despre decizia de a uni două dintre tunelurile prevăzute a fi realizate pe Lotul 2 al acesteia.

Consiliul Tehnic-Economic (CTE) din cadrul Companiei de Autostrăzi a decis ca pe Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva să modifice proiectul ințial pentru a urgenta în acest fel realizarea acesteia. Astfel, pe secțiunea E2 –  acolo unde acordul de mediu impune realizarea unor tuneluri pentru autostradă astfel încat să nu afecteze fauna din zonă – vor fi construite doar doua tuneluri și nu trei cum era planificat. Practic, două dintre tuneluri se vor uni într-unul singur cu lungimea de 1,6 km. În presă, aceste tuneluri au fost denumite drept ”tunelurile pentru ursi”, deși tunelurile vor deservi autostrada și autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.

Planurile inițiale pentru această secțiune de autostradă prevedeau trei tuneluri, dar zona este extrem de dificilă, iar cei 400 de metri cât despărțeau inițial tunelurile 2 și 3 ar fi putut deveni o adevărată capcană logistică pentru constructori. Astfel, CTE-ul din CNADNR a decis să unească tunelul 2 de 834 metri și tunelul 3 de 400 metri lungime într-un singur tunel mai lung, de peste 1,6 km lungime in total.

Potrivit directorului CNADNR, Cătălin Homor, exceptând realizarea acestor tuneluri, lucrările la cei 15 kilometri ai Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi finalizate până în decembrie 2016. În ceea ce privește pașii imediat următori în realizarea tunelurilor, Homor spune că proiectarea va dura aproximativ 4 luni, iar apoi lucrarea va fi scoasă la licitație. Directorul CNADNR este încrezător că va fi desemnat și un constructor, cel târziu până în primăvara anului 2017, iar execuția propriu-zisă va dura circa 14 luni. 

Foto: HotNews.ro

Tunelurile “pentru ursi” au fost adaugate ulterior la proiectul original al autostrazii dupa ce autoritatile de la mediu au decis ca se impune modificarea proiectului sau realizarea unor structuri in plus astfel incat coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zona sa nu fie afectate si sectionate, practic, de noua sosea de mare viteza.

Sursa: HotNews.ro

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Joburi de pandemie: În ce domenii pot lucra tinerele necalificate de până în 25 de ani

Piața muncii este destul de fragilă în aceste momente în care multe firme nu știu ce se va întâmpla cu ele pe...

NU pleca în concediu până nu verifici aceste aspecte! Transformă fiecare vacanță într-o experiență plăcută!

Pentru fiecare român concediul este cea mai așteptată perioadă, mai ales după luni intense de muncă. Chiar dacă nevoia de a pleca...

Știai că poți aduce AVENTURA în viața ta fără să părăsești locuința?

Majoritatea oamenilor vor o viață palpitantă, plină de adrenalină, dar puțini reușesc să-și pună în practică dorințele, din diferite motive. Unele sunt...

Care sunt domeniile din Vest în care sunt indispensabili transpaleții?

În fiecare domeniu există anumite lucruri care sunt indispensabile și fără de care munca nu poate fi întreprinsă. Dacă în medicină ai...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: