Acasă AUTOSTRAZILE LA CONTROL Drulă: Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva, gata în 4 ani

Drulă: Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva, gata în 4 ani

[ad_1]

Lotul 2 al segmentului Lugoj-Deva al autostrăzii A1, ar putea fi finalizat în următorii patru ani, după ce s-a ajuns la un acord cu fostul constructor, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, într-un briefing susţinut la Palatul Victoria, după şedinţa de Guvern.

“Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate. Lumea întreabă, pentru că este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, a afirmat Cătălin Drulă.

Întrebat în cât timp se va ajunge de la Sibiu la Bruxelles pe autostradă, Drulă a răspuns: „Lipsesc doar 9 km de autostradă. O să fiu sincer și realist fiind vorba de două tuneluri la mijloc: mai devreme de patru ani nu va fi gata. Important este să fie gata peste patru ani, nu 10”.

Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1. În martie 2017 aveam o nouă inaugurare. Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al șoselei de mare viteză. În vara aceluiași an, însă, șefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă, din care 4 erau construiți în proporție de 90%. Ultimele două loturi din autostradă au fost și ele date în circulație în 2019. 

Singura porțiune lipsă este în continuare cea scoasă din lotul celor de la Salini, unde acordul de mediu revizuit în decembrie 2013 cere realizarea a două ecoducte pentru protecţia mamiferelor mari, așa numitele „tuneluri pentru urși”. Aceștia sunt singurii kilometri de autostradă care lipsesc dintre Sibiu și Nădlac.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:

PATREON

Sau fă o donație direct în contul nostru bancar:
RO16BTRLRONCRT0517131201 – Banca Transilvania>



[ad_2]

Source link

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

3 aspecte la care să fii atent pentru a alege geaca de iarnă potrivită

Sezonul rece are farmecul său, însă temperaturile scăzute pot crea multe neplăceri. Îmbrăcămintea necesită multă atenție pe timpul iernii. Ai nevoie de...

Vrei să îți renovezi casa? Iată cele mai inspirate idei pentru amenajări interioare de calitate!

Exista anumite momente in care te gandesti ca aspectul casei tale nu te mai multumeste? Daca ai raspuns afirmativ la aceasta intrebare,...

Ești bunică pentru prima oară? Iată 3 lucruri pe care le poți face pentru bebelușul din familia ta

Venirea pe lume a primului nepot din familie este întotdeauna un moment emoționant și de referință pentru întreaga familie. Toată lumea își...

Ce înseamnă o casă sigură și ce poți face pentru a fi mereu în siguranță la tine acasă

 O casă pe pământ, o vilă sau chiar şi un apartament trebuie să îndeplinească anumite condiţii pentru a fi sigure, atât în...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: