Acasă ECONOMIE În vestul țării un aeroport moare, altul renaște; Arad vs. Oradea

În vestul țării un aeroport moare, altul renaște; Arad vs. Oradea

Economia de piață, dar mai ales modul mai mult sau mai puțin corect în care au fost manageriate, au adus două dintre aeroporturile din vestul țării pe trasee complet diferite. În timp ce Aeroportul Arad pare a-și trăi ultimele lui clipe, Aeroportul din Oradea renaște și se dezvoltă.

Statisticile recente ale Asociaţiei Aeroporturilor din România confirmă fără dubiu că Aeroportul Arad este la coada clasamentului într-un top național. Fiind tranzitat de numai 8.187 pasageri, aeroportul este clasat ultimul și în ceea ce privește transportul de mărfuri. În primele şase luni ale acestui an nici măcar o tonă de marfă nu a plecat şi nici nu a sosit pe Aeroportul Arad, fiind tot mai cert că și ultimele companii de transport marfă care mai operau la Arad se vor reorienta în perioada care vine spre alte aeroporturi din zonă.

Una dintre marile probleme de la Arad este tocmai apropierea foarte mare de Timișoara cu al său Aeroport Traian Vuia. Diferența dinamicii economice între cele două orașe a fost și cea care a înclinat balanța transportului aerian către aeroportul din capitala Banatului, dincolo de modul mai mult sau mai puțin eficient de management ale cele două aeroporturi sau implicarea mai activă a administrației locale din cele două orașe.

La polul opus, un alt aeroport renaște. La Oradea sunt în plină desfășurare ample lucrări de modernizare și lungire a pistei de rulare, aeroportul urmând a fi redeschis pentru zboruri la început de septembrie. Noua pistă va avea 2100 de metri și va permite aterizarea unor aeronave de mari dimensiuni. În același timp, s-au realizat și alte operațiuni, precum cele de refacere a întregului sistem de canalizare pluvială şi de drenaj pe sub pistă, a fost instalată tubulatura sistemului de balizaj și s-a început betonarea vechii platforme de îmbarcare-debarcare şi a căii de rulare ce o leagă de pistă, ceea ce va permite ca pe Aeroportul din Oradea să staţioneze simultan şase aparate de zbor, din care două grele, de tip Boeing şi Airbus.

Puse față în față, cele două aeroporturi par a avea cu certitudine trasee diferite, însă pentru Arad va fi o mare problemă dacă, la un moment dat, nu va mai avea un aeroport funcțional.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

3 sfaturi pentru a-ți crea o baie uimitoare

Băile sunt, în general, mult mai mici decât, să zicem, o bucătărie, o cameră de zi sau un dormitor, ceea ce înseamnă...

Măsuri decise de CJSU Alba pentru comunele Noșlac și Sohodol. Ce restricții trebuie respectate

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri pentru comunele Noșlac și Sohodol. Acestea intră în vigoare de joi, 22...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: