Acasă STIRI ARAD Punct și de la capăt. Romstrade dă în judecată CNADNR pentru lotul...

Punct și de la capăt. Romstrade dă în judecată CNADNR pentru lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad

Romstrade, firma lui Nelu Iordache – arestat în anul 2013-   a anunțat că a deschis acțiune în instanță împotriva Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru faptul că a reziliat contractul de construcție a Lotului I al autostrăzii Nădlac-Arad  Romstrade consideră că acțiunea a fost abuzivă și solicită reîntoarcerea pe șantierul autostrăzii care va lega frontiera cu orașul Arad.

Așa după cum se știe, CNADNR a luat decizia rezilierii contractului din cauza întârzierilor uriaşe pe tronsonul respectiv, dar şi pentru că s-a constatat delapidarea fondurilor dedicate autostrăzii. Practic, procurorii au demosntrat atunci că administratorul Romstrade, Nelu Iordache, a delapidat aproximativ 36 de milioane de lei, bani plătiţi de stat pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad, lotul I. Fondurile au fost direcţionate, însă, spre achiziţia unor terenuri şi spre acoperirea găurilor companiei de transport aeriene Blue Air, aflată tot în portofoliul lui Oordache. Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie care l-auarestat pe Nelu Iordache și l-au prezentat magistraţilor cu propunerea de arestare preventivă, iar din decembrie 2012 el îşi aşteaptă sentinţa în spatele gratiilor.

Acum, din spatele gratiilor, Nelu Iordache l-a delegat pe Valeriu Stoica să intenteze proces CNADNR, solicitând reîntoarcerea companiei pe șantierul autostrăzii. Problema este că CNADNR a organizat între timp o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor abandonate de către cei de la Romstrade, iar la finele lui 2013 s-a anunţat şi câştigătorul, respectiv asocierea Astaldi-Max Boegl. Ei vor continua lucrările de realizare a autostrăzii Nădlac-Arad, contractul fiind semnat pentru suma de 69 de milioane de euro. La acest moment tronsonul respectiv de autostradă este realizat doar în proporție de 10 procente, astfel încât termenul stabilit pentru finalizarea lucrării – finele lui 2014 – pare foarte greu de respectat.

Rămâne de văzut dacă acest proces va avea sau nu consecințe asupra stadiului lucrărilor la lotul I al autostrazii Nădlac-Arad. Dacă instanța va decide să revină asupra hotărârii de reziliere a contractului dintre Romstrade și CNADNR, este sigur că lucrărilor vor fi din nou stopate și termenul de finalizare a acestui lot va fi cu totul în ceață.

Comentarii

comentarii

Spune-ti si tu parerea. Opinia ta e importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

NU pleca în concediu până nu verifici aceste aspecte! Transformă fiecare vacanță într-o experiență plăcută!

Pentru fiecare român concediul este cea mai așteptată perioadă, mai ales după luni intense de muncă. Chiar dacă nevoia de a pleca...

Știai că poți aduce AVENTURA în viața ta fără să părăsești locuința?

Majoritatea oamenilor vor o viață palpitantă, plină de adrenalină, dar puțini reușesc să-și pună în practică dorințele, din diferite motive. Unele sunt...

Care sunt domeniile din Vest în care sunt indispensabili transpaleții?

În fiecare domeniu există anumite lucruri care sunt indispensabile și fără de care munca nu poate fi întreprinsă. Dacă în medicină ai...

Top 3 alegeri excepționale pe care să le faci pentru bucătăria ta modernă

Atunci când vine vorba de amenajat bucătăria, cu siguranță îți dorești cele mai moderne, frumoase și calitative lucruri. După ce te-ai decis...

Recent Comments

Adrian Negrila on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin on EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? on Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul on Mircea-Molot
un cetatean responsabil on Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil on Mostră de necivilizație la Banpotoc

Comentarii

comentarii

%d blogeri au apreciat: