AcasăSPORTTomi Coconea se pregătește pentru o nouă participare la Red Bull X-Alps

Tomi Coconea se pregătește pentru o nouă participare la Red Bull X-Alps

Tomi Coconea este in plina perioada de antrenament pentru cea de a saptea editie a celei mai dificile curse de anduranta din lume – Red Bull X-Alps. Dintre toti concurentii care se vor alinia anul acesta la start, Tomi este singurul care a participat la toate edițiile.

Red Bull X-Alps 2015 vine cu un nou traseu, un prolog de o zi in regiunea austriaca Salzkammergut si reguli diferite, iar organizatorii au declarant ca aceasta va fi ceal mai dificila editie de pana acum. Participantii au misiunea de a  strabate sase tari si cei mai inalti munti din Europa, din orasul Salzburg, Austria, pana in Monaco, principatul asezat pe coasta Mediteranei. Avand loc pe 2 iulie, prologul va fi o cursa dura de alergare, catarare si zbor prin peisajul montan facut celebru de filmul “Sunetul Muzicii”. Pentru prima data, toti sportivii vor fi concentrati intr-o singura zona, startul si finisul fiind in acelasi loc, Fuschl am See. Toate coordonatele promit fanilor un spectacol autentic, o competitie captivanta si un preview al actiunii pline de adrenalina ce urmeaza. Castigatorii prologului vor avea parte de cateva avantaje majore.

Primii trei sportivi care vor trece linia de finis vor primi un avantaj de cinci minute la startul cursei principale, pe 5 iulie. De asemenea, vor primi un Led Lenser Nightpass aditional, pentru continuarea calatoriei pe parcursul noptii.

Traseul are o distanta in linie dreapta de 1.038km, cu doar cativa kilometri mai mult fata de traseul din 2013, dar punctele comune se cam incheie aici. Cursa din 2013 a vazut un nou record de 6 zile, 23 de ore si 40 de minute, stabilit de castigatorul Chrigel Maurer (Elvetia) – ajutat bineinteles de vremea buna – dar este putin probabil ca traseul din 2015 sa mai aiba un timp atat de rapid. Motivul? Este mult mai solicitant, spune creierul din spatele cursei, Hannes Arch.

“Traseul cere aptitudini tactice intr-o masura mult mai mare.  In multe locuri exista un culoar evident pentru zbor si sportivii trebuie sa-si dea silinta sa ramana in aer. Daca esti fortat sa aterizezi, consecintele pot fi critice.”

Cursa incepe in Salzburg, apoi se indreapta spre est, din masivul Gaisberg spre Dachstein, de pe pantele caruia sportivii se lanseaza in lunga calatorie spre mare. In 2013, participantii au reusit sa acopere sute de kilometri intr-un singur zbor prin valea Pinzgau, datorita conditiilor de zbor care au fost foarte favorabile. Anul acesta, traseul este prin nord, unde terenul este mult mai complicat pentru zbor.

Urmatorul checkpoint este Aschau-Chiemsee, Germania, care este dominat de Kampenwand (1.669m), in inima muntilor bavarezi. Ruta se intreapta spre sud-vest, strabatand cei mai inalti munti din Germania, Zugspitze (2.962m), pana in Lermoos, Austria, apoi se indreapra spre sud, spre muntii Brenta din Italia. In acest punct se vor remarca potentialii castigatori ai cursei, crede directorul cursei Christoph Weber.

“Aceasta sectiune este mult mai dificila decat orice am avut in 2013. Vaile sunt adanci si late si vor fi dificil de strabatut prin aer. Daca ramai blocat in vai, va trebui sa mergi pe jos o distanta mare sau sa urci foarte mult pentru a decola din nou.”

Provocarile tehnice vor ramane dificile pentru sportivi, in drumul lor spre al saselea checkpoint – St. Moritz-Piz Corvatsch, in Elvetia. “Nu exista niste vai evidente pe care sa le urmaresti,” adauga Weber. “Sportivii vor fi nevoiti sa isi faca temele de acasa. Daca nu cerceteaza regiunea bine, vor pierde mult timp si se vor trezi intr-o situatie dificila.”

De la Piz Corvatsch, ruta o urmareste in linii mari pe cea din anii trecuti, trecand pe langa emblematicele varfuri Matterhorn si Mont Blanc, spre Annecy, Franta – casa spirituala a parapantismului alpin si a aventurilor ‘vol bivouac’. Din checkpoint-ul Planfait, traseul merge spre sud, urmarind Alps Maritimes pana in Peille, deasupra Principatului Monaco. Acest segment a continut unul dintre cele mai memorabile dueluri din 2013 – cand francezii Antoine Girard si Clément Latour s-au luptat pe 200 de kilometri pentru locul secund, ajungand in cele din urma in Monaco la o ora distanta unul de celalalt, dupa 24 de ore petrecute non-stop pe traseu.

La Peille, ceasul oficial se opreste, dar cursa nu se termina pana cand participantii nu fac  zborul ceremonial panape salteaua plutitoare din golful Monaco. In medie, doar 12% din concurenti ajung la finis. Indiferent de cine va avea succes in 2015, un singurul lucru este sigur: vor fi cei mai priceputi sportivi de aventura din prezent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Adrian Negrila pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? pe Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul pe Mircea-Molot
un cetatean responsabil pe Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil pe Mostră de necivilizație la Banpotoc