AcasăSTIRIARADTranzacția anului în vestul țării. Un grup american cumpără Astra Vagoane Arad

Tranzacția anului în vestul țării. Un grup american cumpără Astra Vagoane Arad

Grupul american Greenbrier Companies, Inc. urmează să fuzioneze cu Astra Rail, în urma unei tranzacții de 60 de milioane de euro, americanii urmând să dețină 75% din acțiunile noii companii formate, se arată într-un comunicat transmis pe site-ul bursei electronice din SUA, Nasdaq.

Noua companie formată se va numi Greenbrier-Astra Rail, iar operatiunile Greenbrier, al cărei sediu european se află la Swidnica, Polonia, vor fi combinate cu cele ale Astra Rail din Arad și din Germania. Americanii vor plăti către Astra Rail 30 de milioane euro după încheierea tranzacției și alte 30 de milioane de euro la 12 luni din acel moment. Președintele Astra Rail, Thomas Mannswill, va deține 25% din noua companie. Sediul Greenbrier-Astra Rail va fi în Olanda, iar operațiunile principale vor fi în Polonia și România. Noua companie va produce vagoane pentru transportul de marfă și va avea o divizie de inginerie, totalizând 4.000 de angajați și șase unități de producție și reparații.

Astra Rail deține fabrica de vagoane de la Arad care are afaceri anuale de peste 100 milioane euro și 2.500 de angajați. Grupul din care face parte are însă fabrici și la Caracal și  Turnu Severin. Astra a exportat vagoane de calatori catre mai multe destinatii, inclusiv Brazilia.

Astra Rail Industries a avut in 2015 afaceri de 609 milioane lei si profit net de 57 milioane lei, numarul de angajati fiind de peste 2.400. Lucrurile s-au schimbat mult fata de 2012 cand afacerile erau de sub 150 milioane lei, compania avea pierderi, iar numarul de angajati era de 1.700.

Industria feroviara aradeana a debutat in 1891 cand austriacul Johann Weitzer fondeaza in orasul Arad, Fabrica de Vagoane si Motoare Johan Weitzer S.A., societate pe actiuni, pentru acoperirea nevoilor de material rulant pentru intreaga zona estica a Imperiului Austro-Ungar si a Europei Centrale si de Sud-est.

Fabrica producea la acea data vagoane de marfa, vagoane de calatori, locomotive, tramvaie electrice dar si echipament militar, bucatarii de campanie, masini agricole, pentru Caile Ferate din Austria, Ungaria, Societatea de Transport Urban din Viena, Budapesta, Arad si exporta in Romania, Italia, Grecia si Bulgaria.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Adrian Negrila pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
Gaina Constantin pe EXPONATUL LUNII IULIE LA MCDR
ce e prostia Regiunea Timis-Hateg? pe Regiunea Vest? Poate Timiș-Hațeg
anonimul pe Mircea-Molot
un cetatean responsabil pe Controale sanitare în şcoli
un cetatean responsabil pe Mostră de necivilizație la Banpotoc